Vecka för vecka

Ett inlägg som skulle kommit upp igår men jag var helt slut & har haft fullt upp hela fm idag så därför får ni det först nu!

Igår gick jag, vi, alltså in i v. 25! Inne i 6e månaden nu,. Känns som att det går jätte snabbt & endå såååå långsamt hehe. Men är inte redo att bli 2 barns mamma mentalt än, så det känns bra med lite mer tid kvar :)


Magen exploderade i helgen! För mycket god mat hos Elin ;)

Dock inte riktigt så stor som på bilden då en svart tröja hänger ner & lurar ögat!
Men helt klart en kula!!

Hur mår jag då? Bra! Jag känner mig som vanligt förutom en konstant täppt näsa som gör nässprayen till min bästa vän. Hade det även så när jag väntade Vincent. Kan inte andas & får panik utan den! Vaknar & är vaken längre perioder på nätterna utan anledning. Behöver inte kissa, inte dricka & inte äta, kan bara inte sova. Känns väldigt onödigt! 

Gravidkroppen? Är som sagt bra mycket större än jag var förra gången, allt är supertrångt & jag kan inte äta mycket alls. 
Hello boobies! Vart ska det här sluta? Dom är gigantiska! 
Ska till barnmorskan imorgon för första mätning & vägning (förutom inskrivningen då). Sist jag vägde mig, hade jag gått upp 4-5 kg. Gissar att vågen imorgon visar på 1 kg till ;) 
Jag kan fortfarande ha vanliga byxor, en del med tofs. Men har även ett par gravidjeans från H&M som används flitigt. För att inte tala om tights på kvällarna ;) minus är att mudden åker ner h e l a  t i d e n!

Bebisen? Är en livlig rackare, bra mycket livligare än sin bror var! Känns ibland som att du försöker komma ut redan nu genom att sparka & trycka så hårt du kan! Gärna sent på kvällarna,. Kvällspigg? 

Vincent? Förstår inte speciellt mycket av vad som försiggår.. Tycker mest det är konstigt när jag pratar om att det är en bebis i magen & han försöker då lyfta på min tröja & säger att han vill se, hihi!

 
Tröja & gravidjeans H&M, pälskrage Feldur verkstæði Reykjavík Ísland

Har ni några frågor? Vill ni veta mer? 

X Julia 


0 kommentarer