Collect moments, not things.

 
 
 
 
 
//Fina bilder som ligger på näthinnan. Underbara sommar. Kommer aldig glömma denna helg vi tillbringade ihop med Julia och Charlie. Det var första gången som jag kände mig vuxen på riktigt. Vi hade packat in två familjer i en stor bil, stannat och storhandlat, ätit på max (in med båda familjerna), kommit fram, packat upp, bäddat sängarna, nattat barn för att sedan ta varisn öl/glas vin för att fira att vi äntligen var på plats. Där och då kände jag mig som mina föräldrar. VACKERT. // 
 
Ett par av kvällens gäster  är Julia och Charlie, min bloggpartner in crime!! Jag tycker det är så härligt att man kan gå från bekanta vänner för att något år senare vara så självklara i varandras liv.  Barnen hoppar från famn till famn, skirker om dom inte få träffas, bråkar som syskon, ah ni förstår - vi har blivit supertajta. Det bästa är att vi kan vara oss själva i varandras sällskap. Vi gör exakt de man vill och det är de som är så bra & gör oss supertajta. 
 
Julia och jag har vuxit upp i Trosa, likt våra män. Jag & Julia gick nästan hela grundskolan ihop. Vi lekte lite då och då, men de var inte mycket mer än så. Vi fick även chansen att jobba tillsammans en stund i Stockholm. Då började nog våra band att flätas ihop. Vi spenderade timmar på bussen ihop. Vi kunde verkligen prata om allt! Men det största samtalsämnet var nog ändå drömmen om att bilda familj. 
 
När jag var gravid i vecka 10 fick jag reda på att Julia var gravid i vecka 13/vecka 14. Förstå lyckoruset i mig när jag fick reda på det. Dels för att våra drömmar skulle snart uppfyllas, vi båda skulle få barn typ samtidigt och det skulle resultera att jag skulle få tillbringa min mammaledihet med Julia och den lille som nu låg i hennes mage. 
 
Det var även fantastiskt att få dela sin gravidetet med en kompis. Att få prata om saker som ens partner inte förstod eller var intresserad om. Man går igenom så mycket och det är nog bara en kompis som är eller har varit gravid som kan förstå. Jag älskade hur vi kunde skicka bilder på kläder, filtar, prylar, vilken vagn vi skulle köpa osv. Vi delade allt. Jag menar, en kille säger ju typ "Hur många filtar behöver han/hon?" "EH, många!!!". haha. 
 
Med detta vill jag säga, tack för att ni finns i vårt liv Julia, Charlie, Vincent & lille mini i magen (Vi längtar efter dig).
 
<3
 
Elin
Elin Åkvist Families Families.se Gravid Julia Julia Strömberg Vänner sommar svensk sommar
0 kommentarer