Gravid vecka för vecka

V.27


Så var vi nere på tvåsiffrigt, 97 dagar till bf!

Hur mår jag? Bra! Jag börjar komma in en fas då jag inte riktigt känner av att jag är gravid. Förutom byxproblem, svällande bröst & spännande mage ;)
Sen jag började med järn har min trötthet blivit aningens bättre.

Jag väntar fortfarande på provsvaren från läkarbesöket, & problemen kvarstår så får se vad det visar.

Bebisen? Är fortfarande en wild thing! Vaknar ofta på nätterna pga hårda kickar på mindre behagliga ställen. Kick i revbenen eller rakt på blåsan, aj! Men, det är skönt att känna av samma mönster & virvelvinden där inne.

Kroppen? Växer så det knakar! Men thank god så börjar trycket & fullhets känslan släppa. Jag kan andas! Kan fortfarande inte äta speciellt mycket. Glömmer det dock t ex när jag blir bjuden på underbart god middag hos Elin & får sen sitta & försöka räta ut mig & andas resten av kvällen ;)
Jag har fortfarande inga större märkbara krämpor & känner mig inte ett dugg hindrad från att leva mitt vanliga liv & tempo. 

Vincent? Han är ju trots allt bara 2 år & man märker att han inte riktigt tar in vad som pågår eller vad som väntar,. Men vi pratat om bebisen i magen varje dag & han vet att den är i magen när man frågar. Uttjatad kanske, hehe. 

X Julia 
gravid gravidveckaförvecka v27
0 kommentarer