Feberdagar

Igårkväll tog det en jätte tid innan Vincent kunde komma till ro & somna, & inatt sov vi alla som krattor! Imorse var han jätte pipig & gnällig så tog tempen men den visade inte på någon feber. Efter frukosten blev han på lite bättre humör så bestämde att han fick gå till förskolan, tänkte att han nog är trött & är det något annat så ringer de ju!
När jag kom & hämtade honom så sa de att bangade vart otröstlig & konstig efter vilan. Hade inte gett utslag på tempen då, men senare innan jag hämtade honom så visade den på.. Feber! 


Han grät så tårarna sprutade när vi kom hem, vad jag än gjorde var fel. Hjälplös? Ja. 
Han hade ingen hög feber utan var mer seg, så Elin & Elsa var förbi en stund & även min mamma. 
Barnen bråkade som aldrig förr, antagligen alldeles för trötta & små sjuka för lek efter en dag full av stoj! 
Fick kämpa med att få honom till ro att somna även ikväll, men äntligen sover han. Helt utslagen. 
& så känner även jag mig. Blir helt tom
& orklös efter sånna här dagar när man inte vet vad man ska göra & ingenting blir rätt. Han är 2, hur blir det om några år, puh!

Nu ska jag bara krypa upp i soffan med brasan tänd, frukt eller glass ;) & slö kolla på community, himla kul serie! ;)
Hoppas på att Vincent inte blir värre tills imorgon!

X Julia 
0 kommentarer