Intervju med Oslofru.

 
Hej Susanna! Hur lever livet i grannlandet? 
 -Livet leker här! Det är ju sommar och då kan det inte vara annat än helt fantastiskt underbart! ;)
 
Under en period har det varit en trend för oss svenskar att flytta till Norge, Vad fick dig att flytta? 
 -Jag flyttade till Oslo 2007 och precis innan denna så kallade trend uppstod. Anledningen till varför jag flyttade var framför allt för att jag ville utvecklas inom mitt yrke som då var inom modebranchen. Det var på den tiden väldigt lätt att få jobb i Norge och dessutom fanns det väldigt många möjligheter att arbeta sig uppåt på en högre nivå.
 
 
Nu lever du glada familjelivet med man & barn, vad fick dig att vilja bilda familj i Norge och inte flytta tillbaka till Sverige? 
 -Jag träffade mannen i mitt liv här i Norge och efter det så var familjelivet en självklarhet. Men oavsett så hade jag nog aldrig flyttat till Sverige igen, jag trivs helt enkelt för bra här!
 
 Grattis, detta är din andra graviditet, ser du någon likhet mellan dina graviditeter?
 -Jo, klart jag ser likheter mellan graviditeterna, men ändå så stor skillnad. Denna gången har jag inte riktigt lika mycket tid att tänka på allt som händer med min kropp, så som jag hade första gången, eftersom jag har en son att tänka på och ta hand om. Men självklart är det lika spännande denna gången och vi ser jättemycket fram emot att träffa Filips lillebror i September!
 
Märker du någon skillnad vara förälder i Norge vs Sverige? 
 -Nej, tror faktiskt det är samma sak att vara förälder oavsett vart i världen man bor :)
 
Hur länge har du drivit bloggen Oslofru? 
 -Sen januari förra året.
 
  Hur gjorde du för att få bloggen att växa? Bloggtips. 
 -Det var egentligen inte meningen att bloggen skulle bli så stor som den blivit, utan jag började skriva för att jag ville dokumentera min sons uppväxt någonstans så att mina vänner, samt familj i Sverige kunde följa med på mitt nya liv som mamma. Sen har bloggen växt av sig själv. Anledningen till det tror jag är för att jag lägger ner väldigt mycket tid på bloggen med bra kvalitet på bilder, samt underhållande och varierande text.
Mina bästa bloggtips är att skriva dagligen, helst flera gånger om dagen, så att dina bloggläsare alltid har något nytt att läsa om. Sen är det viktigt med bra kvalitet på bilderna och att alltid ha en bild till varje nytt blogginlägg.
 
 
Vi älskar att läsa bloggar, har du något bloggtips när det gäller bloggar läser du? 
 -Jag är själv rätt så dålig på att läsa bloggar. Men jag tycker att det är kul att surfa runt och hitta nya bloggare som kanske inte är så kända, men unika. Sen följer jag 1 blogg dagligen och det är Blondinbellas.
 
Slutligen? Hur ser ditt liv ut om 10 år? 
 - Oj! Om 10 år? Det var en svår fråga. Det är ju såklart omöjligt att veta, men jag hoppas att jag bor kvar där jag bor idag och lever ett lyckligt liv med mina pojkar. Förhoppningsvis kanske vi har köpt ett sommarhus i Italien som vi åker till lite då och då. Sen hade det varit kul om jag möjligen kommit på vad mitt drömyrke är, men om jag är hemmafru om 10 år så är jag lycklig med det med! ;)
 
 
Vi på families.se är stolta över att Susanna ville ställa upp på denna intervju och följ hennes liv i Oslo både på hennes blogg (http://oslofru.com), & på hennes instagram (https://instagram.com/oslofru/).
Interjvu Oslofru
10 kommentarer
Maria Pettersson

Vad kul att läsa om en annan svensk som också blivit fast! :D

Svar: Bor du också i Norge? :)
families.blogg.se

Robex Lundgren

fin blogg

Svar: Tack snälla :) kul att du gillar den. Kram
families.blogg.se

Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

kul med en intervju :)

Svar: & fler kommer de bli :)
families.blogg.se

queeniiie.blogg.se

Hoppas att hennes graviditet går bra! :D

Malin Wederberg

Vad mysigt att vara gravid :)

Anonym

Har aldrig sett en bloggperson som fiskat mer läsare via kommentarer på andras bloggar som oslofru, därför lite häpet att hon säger stt bloggen växte "av sig själv" när hon väldigt tydligt jobbat för att få upp sitt läsarantal... Blir lite fult när hon inte kan vara rak med det...

Helen

Kul att få läsa om dej, lycka till med bloggen och graviditeten. Ha en fin Fredag!

Angie Lakna

Så glad att ni väntar tillökning :D Lycka till med allt.
Super fin intervju.

Mvh. Angelica

Linnea

Vilket drömliv!! Låter helt underbart!

Annster

Mysigt med bebis i magen :)